I made this widget at MyFlashFetish.com.

caRa untuK menGhilanGkan streSs ;)



So,berikut adalah cara-cara ak.. 


1) Kemas umah+mop lantai+cuci kasi clean and clear * ini namanya terlebih RAJIN yer
2) Basuh+kasi kilat moto ak tu. Biar orang len jelez tengok moto ak bersih..hahahah..
3) P dapur dan mulakan masak macam-macam * nak wat 2,3 jenis makanan
4) Baca novel
5) Duduk di halaman rumah pada waktu malam dan perhatikan bintang dan bulan * siyes, tenang!!
6) Berdoa pada ALLAH supaya DIA tenangkan hatiku ini..


TAMBAHAN :
*Nangis puas-puas,pastu penat terus tidur ^__^ * ini yang paling selalu ak buat..heheh..
*Makan coklat banyak-banyak!! ai likeeee...
*Bermain bersama kucing-kucing tersayang
*Koyak-koyak kertas,pastu campak sana sini * nanti kutip balik yer.. 




Cukuplah banyak tu.. itu yang selalu pon ak buat.. yang lain ada,xmowla kabor..malu..Dah wat pon kat TAMBAHAN atas tu..hakhak... so,ny punya cara camne? 

tIps menGelakkAn diRi dariPada eX-




  • Jika dia menghubungi semula, jangan layan.. xpyh balas/jawab mesej/panggilan darinya
  • Tak payah approve FRIEND kat FB,Friendster, Myspace dan lain-lain
  • Jika terjumpa di mana-mana, buat-buatlah tak nampak
  • Jika dia hadiahkan sesuatu, pulangkan balik atau jawab aje, salah orang!
  • Kalau nak datang beraya/ajak ke kenduri ke apa, katakan,SIBUK!
  • Kalau dia mencari melalui kawan kita, katakan pada kawan," ak sayangkan persahabatan kt yer!

keRana aQue wanIta

Kerana aku wanita
pandangan Adam mampu tembus ke dasar hatiku

kerana aku wanita
ingin disayangi itu fitrah diriku

kerana aku wanita
mudah terpikat dengan keindahan akhlak seorang lelaki

kerana aku wanita
emosiku selalu mengatasi logik akalku

kerana aku wanita 
air mata teman setiaku

kerana aku wanita
sensitivitiku terhadap sesuatu amat tinggi

DAN..

kerana aku wanita 
aku damba pertolongan darimu Adam
peliharalah bicaramu denganku
jangan bermain kata denganku
takut rosak hatiku

kerana aku wanita
akhlakmu ukuran dimataku
peliharalah akhlakmu dan imanmu
jangan kau burukkan darjatmu pada mataku
takut rosak thiqohmu

kerana aku wanita
maka peliharalah susunan kata-katamu
kerana aku mudah terasa
namun aku bukan lemah
sekadar ingin kau tahu hati ini mudah tercalar

kerana aku wanita
peliharalah dirimu dari mencemuhku
saat titisan jernih mengalir dari mataku
kerana itu cara untukku
meluahkan perasaanku
supaya hatiku tenang kembali

kerana aku wanita
aku memang sangat peka
maka fahamilah kecerewetanku ada sebabnya

WAHAI ADAM,

kalau kau sangka berpakaian selekeh itu 'cool',
hakikatnya kau begitu buruk pada pandangan kami.

andai kau rasa 'usha' itu tanda kejantanan,
darjat mu telah jatuh pada pandangan kami