I made this widget at MyFlashFetish.com.

caRa untuK menGhilanGkan streSs ;)



So,berikut adalah cara-cara ak.. 


1) Kemas umah+mop lantai+cuci kasi clean and clear * ini namanya terlebih RAJIN yer
2) Basuh+kasi kilat moto ak tu. Biar orang len jelez tengok moto ak bersih..hahahah..
3) P dapur dan mulakan masak macam-macam * nak wat 2,3 jenis makanan
4) Baca novel
5) Duduk di halaman rumah pada waktu malam dan perhatikan bintang dan bulan * siyes, tenang!!
6) Berdoa pada ALLAH supaya DIA tenangkan hatiku ini..


TAMBAHAN :
*Nangis puas-puas,pastu penat terus tidur ^__^ * ini yang paling selalu ak buat..heheh..
*Makan coklat banyak-banyak!! ai likeeee...
*Bermain bersama kucing-kucing tersayang
*Koyak-koyak kertas,pastu campak sana sini * nanti kutip balik yer.. 




Cukuplah banyak tu.. itu yang selalu pon ak buat.. yang lain ada,xmowla kabor..malu..Dah wat pon kat TAMBAHAN atas tu..hakhak... so,ny punya cara camne? 

tIps menGelakkAn diRi dariPada eX-




  • Jika dia menghubungi semula, jangan layan.. xpyh balas/jawab mesej/panggilan darinya
  • Tak payah approve FRIEND kat FB,Friendster, Myspace dan lain-lain
  • Jika terjumpa di mana-mana, buat-buatlah tak nampak
  • Jika dia hadiahkan sesuatu, pulangkan balik atau jawab aje, salah orang!
  • Kalau nak datang beraya/ajak ke kenduri ke apa, katakan,SIBUK!
  • Kalau dia mencari melalui kawan kita, katakan pada kawan," ak sayangkan persahabatan kt yer!

keRana aQue wanIta

Kerana aku wanita
pandangan Adam mampu tembus ke dasar hatiku

kerana aku wanita
ingin disayangi itu fitrah diriku

kerana aku wanita
mudah terpikat dengan keindahan akhlak seorang lelaki

kerana aku wanita
emosiku selalu mengatasi logik akalku

kerana aku wanita 
air mata teman setiaku

kerana aku wanita
sensitivitiku terhadap sesuatu amat tinggi

DAN..

kerana aku wanita 
aku damba pertolongan darimu Adam
peliharalah bicaramu denganku
jangan bermain kata denganku
takut rosak hatiku

kerana aku wanita
akhlakmu ukuran dimataku
peliharalah akhlakmu dan imanmu
jangan kau burukkan darjatmu pada mataku
takut rosak thiqohmu

kerana aku wanita
maka peliharalah susunan kata-katamu
kerana aku mudah terasa
namun aku bukan lemah
sekadar ingin kau tahu hati ini mudah tercalar

kerana aku wanita
peliharalah dirimu dari mencemuhku
saat titisan jernih mengalir dari mataku
kerana itu cara untukku
meluahkan perasaanku
supaya hatiku tenang kembali

kerana aku wanita
aku memang sangat peka
maka fahamilah kecerewetanku ada sebabnya

WAHAI ADAM,

kalau kau sangka berpakaian selekeh itu 'cool',
hakikatnya kau begitu buruk pada pandangan kami.

andai kau rasa 'usha' itu tanda kejantanan,
darjat mu telah jatuh pada pandangan kami

cIri2 kWan yG baEk

"Kalau kita memperhatikan cermin yang
baik dan jernih, ianya akan
memeberikan bayangan yang sesuai apa
adanya yang dicerminkan. Begitu
pula sahabat yang kita ibaratkan seperti
cermin yang baik, maka ia
akan mncerminkan bagaimana pribadi kita
yang sesungguhnya.

Jom kita tengok Ciri2 cermin yang dapat
kita ibaratkan seumpama
sahabat:


1. Lemah lembut:
cermin tiada pernah akan berlaku kasar
dan mencela,
tapi ia akan katakan kotoran yang
melekat pada tubuh kitadengan
lembut, sehingga denganspontan kita akan
mengadakan perbaikan.


2. Pandai menyimpan rahsia:
watak cermin takkan pernah
memperlihatkan wajah orang yang
bercermin di hari kelmarin kepada
sesiapa pun yang tengah berdiri
dihadapannya.


3. Tidak pilih kasih:
siapa saja yang berdiri dihadapannya
tidak pernah ditolaknya baik itu orang
yang cantik atau tidak, kaya atau miskin.



4. Setia setiap saat:
cermin selalu siap dipakai bila-bila
masa. Selalu setia menanti siapa yang
akan bercermin dihadapannya dan
dilakukannya dengan penuh keikhlasan.


5. Sabar dan sungguh-sungguh:
berbagai tingkah laku dan gaya orang
yang berdiri dihadapannya, hal itu
takkan pernah membuatnya protes atau marah.



6. Terus terang:
diantara sifat cermin adalah berterus
terang dengan memunculkan bentuk orang
yang bercermin,tidak pernah mengubah
bentuk wajah orang yang bercermin, jelek
menjadi cantik, atau pun sebaliknya.



Semoga kita menjadi salah satu
cermin-cermin tersebut. Rasulullah
S.A.W bersabda, diriwayatkan dari Abu
Hurairah ra : "Sesungguhnya di
sekitar 'Arsy terdapat mimbar-mimbar
dari cahaya, yang diatasnya terdapat suatu
kaum yang menggunakan pakaian yang
bercahaya. Wajah mereka
bercahaya, dan mereka itu bukan nabi
atau para syuhada. Akan tetapi
para nabi dan syuhada merasa tertegun
dan iri kepada mereka sehingga
mereka berkata: 'Yaa Rasulullah, tolong
beritahu siapakah gerangan
mereka itu? 'Beliau menjawab: "Mereka
adalah yang saling menjalin
cinta kasih kerana Allah, dan saling
bermajlis kerana Allah, dan
saling mengunjungi semata karena Allah."
........ , . - . - , _ , .......bunga ini
......... ) ` - . . ' `( .......ku persembahkan
........ / . . . .`\ . . \ ........untuk
........ |. . . . . |. . .| ........OrANK yg ku syumx
......... \ . . . ./ . ./ .........
........... `=(\ /.=` .........walau
............. `-;`.-' ............tak'kan
............... `)| ... , ........biSa di reSTukAn
................ || _.-'| ........
............. ,_|| \_,/ ........ku yakin
....... , ..... \|| .' .............bintang pasti
....... |\ |\ ,. ||/ .............kan bersinar
.... ,..\` | /|.,|Y\, ............di dalam jiwa
..... '-...'-._..\||/ .............Se2OrAnK
......... _.-`Y| ..............
.............. ,_|| ............semoga
................ \|| ...........bunga ini
................. || ..........dapat menerangkan
................. || ...........di setiap aQu meNGingAtnyAa



Mari kita renung-renungkan bersama

fikir-fikirkan bersama
jika satu hari nanti kita mati,
akaun facebook ini hanya kita yang tahu password
hanya kita yang boleh access..

dan

selepas kita mati..
apa yang jadi pada akaun FB kita?
mungkin ada yang akan ucapkan takziah
mungkin ada yang selalu menjenguk bagi mengubat rindu
tetapi..

sedarkah kita
gambar-gambar kita..
akan terus membuatkan kita terseksa di alam kubur?
gambar-gambar yang tidak ditutupi aurat dengan sempurna
macam mana nanti?
lelaki ajnabi terus-terusan tengok
dalam masa yang sama, tiada siapa yang boleh deletekan gambar kita..
walau sudah bertahun-tahun kita mati, gambar itu terus ada..
saham dosa terus meningkat..

macam mana?
pernah terfikir tak?
tudung singkat yang dipakai tu, akan selamatkan kita dalam kubur nanti?
legging dan jeans ketat, boleh selamatkan kita?
baju yang membalut aurat itu, bagaimana?

mungkin kini
kita masih merasa tak sabar nak berkongsi cerita dengan gambar-gambar yang cantik
tempat-tempat yang kita dah lawati di muka bumiNya

tapi di akhirnya nanti..
semua itu tidak akan membawa erti
semuanya hanya tinggal kenangan bagi yang masih hidup
di alam kubur, semua itu tidak sedikit pun boleh menyelamatkan kita

cuba kita renung-renungkan,
saham dosa yang terus meningkat walau setelah ketiadaan kita di muka bumi sehingga hari akhirat
tutupilah auratmu sebelum auratmu ditutupkan
peliharalah dirimu sebelum dirimu dikapankan~

jagalah maruah diri sebagai seorang muslimah
mati itu pasti
persiapkan diri untuk mati itu perlu

(^-^) pEace !!!

lPaz ryEr trUz tk p skOla . .huhU ~ mlAz laa nk p skOla . . 
mnGgu depan lasT da skOla . . juZ smiNggu jewP ag . . 
sO..p mnGgu dpan jewP larh . .hehe~ 
wiNduw laa ngAn keNgkawaN . . misz u allz deAr . . 


t cti skOla aPe ranCangAn kOwang ????


mstY bOwimx an laU asyik dOp uMah jewp . .ajaK laa ur famIly p mElAncOng kee . 
p laa mnE2 pOn . . umm . .syE ???
sye nK bLIk klAntan . .niAt di aTy nk jMPe lhA alYa ashikIn . .syiFa haNis.
.tuan faiQ n YG pnting i nk jmPe soMeone..huhu~ taO tk spE ?
urm . .affiq mUhamad. . hee~
p mY paRents kEjee . . tk LEy bLik laaa..
trpakSe dk kAt umAh . .nGn adik2 . . hOhOo !!! sO bOred laaa . . hmm !!!
cOey yewP . .sye tk dapAt bLik . . p tkpE . .kOwang suMe alWanz in mY mInd . . lOve u allz

sebAb2 ciNta tak diHArgai . . bAce jnGn tk bacE . huhU ~


1)
TIDAK TAHU APAKAH MAKNANYA CINTA..
Ada juga yang ingin bercinta tetapi tidak tahu apakah maknanya sebuah percintaan. Selidiki dahulu adakah kamu benar-benar memahami konsep cinta atau pun kamu perlu mempelajari makna disebalik cinta dahulu.

2)
TIDAK TAHU MENGHARGAI NILAI SEBUAH CINTA
Bukan semua orang yang tahu menghargai nilai sebuah cinta. Cinta sering dianggap sebagai bahan kajian sama ada kita boleh melaluinya atau pun tidak. Jangan memperlekehkan perasaan cinta, kelak ia akan membakar diri sendiri.

3) HANYA SEKADAR SUKA-SUKA
Suka-suka untuk bercinta sering terjadi pada individu yang suka bertukar-tukar pasangan.. Jika suka, kamu akan mendekati dirinya.. Bila sudah jemu, mulalah timbul perasaan benci lalu kamu menjauhi dirinya.. Mengapa? Tanya pada hati!

4) TERPENGARUH
Terpengaruh dengan janji-janji manis si dia dan begitu mudah menyerahkan cinta bukanlah satu perkara yang boleh dianggap lewa. Hanya kerana terpengaruh, kamu menyerahkan cinta pada si dia tanpa terfikir, adakah benar kamu menyintai dirinya.

5) TEMAN KESUNYIAN.
Sering kali seseorang individu yang kesunyian setelah putus cinta akan lekas mencari pengganti. Sukar untuk hidup sendiri, bosan dan sentiasa mahukan teman membuatkan seseorang mudah meraih cinta. Cinta seperti ini bukan mudah untuk bertahan lama kerana tidak mengenali si dia dalam jangka masa lama dan terus mengikat janji.. Kesudahannya, kamu juga yang menyesal kerana tersalah pilih..
6) SAINGAN ORANG LAIN
Semata-mata mahu menyaingi orang lain terutamanya teman-teman rapat, kamu ingin sekali mencari kekasih.. Bila sudah ada kekasih, bolehlah menunjuk-nunjuk saham kamu juga laku.. Adalah ‘point’ kamu untuk berkata, “Hei! Aku dah ada makwe/pakwe tau!”, pada teman-teman…

7) BERPURA-PURA..
Berpura-pura menyayangi si dia atas dasar simpati, tekanan diri keluarga atau pun ingin mempergunakan si dia untuk kepentingan kamu.. Contohnya, kamu mendampingi si dia kerana wang dan paras rupanya yang kacak/jelita atau pun keluarga yang ingin menyatukan kamu dengan dirinya membuatkan kamu terpaksa berpura-pura menerima si dia… HIPOKRIT!!…

prkahwInan mak sdAre . .

msE nimX eppy ngAt2.. .ley jmPe ngn spUpu n sdaRe mare yG dOk jaUh2 . . 

afieQ muHamaD . .


hahA !! yG bJu oRen 2 afFiq . . aQ cpLe nGn dy 25/9/2011 . .   aNis sYuMx dy snGt2 . . lOve u affiq . . 
Yg bju oRen pOn afiQ . . mse nimx rye at skola dy kOt . .hee~ 

seLAmat hAri ryEr aidLfiTri

*juZ 2 aRy ag nK ryErr !! tOl ke nY. . caM tk cyE g2 . .huHux~ nSib bEk bjU ryeR da ciAp suMe . . ~ uMm . .tk sbAr ase nk ryeR . .p sdYh lOrh . pUase da nK abEz da. . uMm >>>
ryer ke-4 sdAre kteW kawIn . .kTew jdiQ penGApit..huhu mlU arx...asE cam anis lax jdIq pnGantin...hUhu...~
taOn ny tk uAt kuEh ryEr...tk smpAt arx..gPom my mUm da tk lrat da...sO,,my muM blI jeQ laa..snAng keJe
bju ryEr taOn ny ade 4 psAng . .hohO~ bnyk terr.... nk pkAi timE ane nTAh. . huhu
sLamat arY ryer aiDilfitrI . .mInx maaf laO ade sLAh n cLap ess... biaSEw r. . mnUsia bnYk mlAkukAn ksIlapan . .





mse ny kt skola..umm..wnduw nyr at kwan2..
.ktowang mmang ske posimx...sy gmbira dpat kwan yg sporting....
ktowang leyh kongsi msalah sme2...bley bntu mmbntu...

aQue~

mse ny kt lam kreta..nk blik phang...
huhu..mlu2 plak nk snap pic~